20 Aralık 2013 Cuma

-ki o şehir senmişsin meğer

yeni bir şehre gitmek gerekiyor kimi zaman. yeni yollar, yeni sokaklar, yeni yuzler, yeni binalar ve yeni mutsuzluklar arıyorum. alman bir filozofun da söylediği gibi; kaygı ve mutsuzluk, insanın varlığının farkına varmasını sağlıyor. yeni bir şehirde yeni bir varlığın farkına varmak istiyorum.

yeni bir şey isterken ve hatta o yeni şeyi elde ederken, bunun başka birisinin eskisi olduğunu unutmamak gerekiyor. ben yeni bir şey buluyorum, birileri yeni başka şeyler için o şeyden kaçıyorlar. yeni ve eski arasındaki ilişki sadece bir yer değiştirme eylemi olarak kalıyor hayatımızda, kaçıp gitmek istediğim eskileri alıyorlar.

bir şey ne kadar yeni veya ne kadar eski olabilir ki? o zaman geriye şeylerin değil benim yeniliğim ve eskiliğim kalıyor, madem eskiler yeni oluyor ve yeniler zaten eskiydiler, o zaman değişmeyen olarak kendime bakıyorum. eski bir şehre gidebilirim, o şehri kendim için yeni yapabilirim, ancak sadece kendim için; ve bazen bir şeyin eskimemesi için yeni bir şey aramıyor insan.

eskime.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder